FR NL

Constructie van de treintunnel Schuman-Josaphat

In 2008 startte Beliris met de constructie van de treintunnel Schuman - Josaphat. In 2012 beëindigde Beliris na vier jaar werken de ruwbouwconstructie van de tunnel.

Status van het project

Afgewerkt

Gemeente(n)

Stad Brussel, Schaarbeek

Einde werken

zomer 2012

Budget

€ 134.000.000 (100% Infrabel)

Studiebureau(s)

SM Bagon - SGI - THV Grontmij - Maunsell

Domein

Mobiliteit

Er beantwoordt geen document aan uw zoekopdracht.

Een ander document nodig? Contacteer ons

Beschrijving van het project

De nieuwe spoortunnel Schuman-Josaphat is een van de grootste ondergrondse werken in Brussel. De tunnel is 1.250 meter lang en bevindt zich ongeveer 15 meter onder de grond. Hij vertrekt vanuit het station Brussel-Schuman, loopt onder de Kortenberglaan, het de Jamblinne de Meuxplein en sluit aan op de bestaande spoorlijn onder het Eugène Plaskyplein.

Het is in het kader van het GEN en meer bepaald van het project Watermaal-Schuman-Josaphat dat de treinsporen naar vier sporen worden gebracht tussen Watermaal en Josaphat.

 

Deel het project

Blijf op de hoogte

BELIRIS FOD Mobiliteit en Vervoer Vooruitgangstraat 56 1210 Sint-Joost-ten-Node

Schrijf je in
op onze nieuwsbrief

fleche de décoration

Blijf op de hoogte

BELIRIS FOD Mobiliteit en Vervoer Vooruitgangstraat 56 1210 Sint-Joost-ten-Node

Schrijf je in
op onze nieuwsbrief

fleche de décoration
Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren.
Ik ga akkoord
Meer info

Contacteer ons
per telefoon

0800 11 299 9u-16u
Bekijk het
multimodale plan
BELIRIS FOD Mobiliteit en Vervoer Vooruitgangstraat 56 1210 Sint-Joost-ten-Node info.beliris@mobilit.fgov.be icone de transport Noordstation - Rogier

Contacteer ons
via mail

fleche décoration

Vraag 1/6

Erreur

Resultaat :

fleche de décoration